mariscaj.reismee.nl

Gepakt in Amsterdam

De reis verloopt voorspoedig. In Singapore heb ik zo een anderhalf uur overstaptijd. Voordat ik weet, stijg ik alweer op voor de lange vlucht van 13 uur en een beetje. Ik kan redelijk slapen maar tuur ook veel uit het raampje naar verlichte steden en dorpen in de donkere nacht. Met enige tegenzin vlieg ik terug naar huis. Wat was het weer heerlijk die vrijheid en alle mooie plekken die ik heb bezocht en mensen die ik heb ontmoet.

Om kwart voor zeven in zondagochtend land ik in een koud en grijs Nederland. Mijn rugtas komt snel de band afrollen. Ik loop richting de uitgang. Heeft u nog iets aan te geven? Nee roep ik vrolijk. Of ik even mee wil lopen voor een controle. Hij gaat mijn rugtas scannen, legt een vriendelijke douanier uit. Ik voel nattigheid. Mijn tas komt uit de scan rollen. Wat zit in uw rugtas? Vraagt hij. Souvenirs, koekjes en sigaretten geef ik schoorvoetend toe. Ik voel dat ik een rood hoofd krijg. Ik ga een tascontrole uitvoeren, zegt hij een neemt mijn tas mee. Behendig vist hij de 6 pakjes sigaretten die ik zo vakkundig tussen mijn kleren had verstopt uit mijn rugtas. Hij kijkt mijn handtas na. Met die 6 pakjes bent u keurig binnen de norm. Maar u heeft ook een slof gekocht. Ik mompel nog iets van geld over….Hij begint over zo een €43,- belasting die moet worden betaald. Hij vult aan dat bij een bepaald aantal sigaretten ook een proces-verbaal wordt opgemaakt en dat die boetes hoog zijn. En nu vraag ik toch een beetje in paniek. Hij zal er geen werk van maken en pakt mijn tas weer in. Ik krijg nog een waarschuwing en mag dan naar buiten lopen. Mijn moeder en Henk zijn mij komen ophalen. Ik ben blij om ze weer te zien.

Tegen tienen ben ik weer thuis. Drink een kopje thee op mijn eigen bank. Zet mijn foto’s op de computer en bekijk ze op een groot scherm. Ik realiseer pas echt goed hoeveel moois ik heb gezien. Dat ik weer echt ver weg ben geweest en ontzettend heb genoten.

Reacties

Reacties

Lucia

Weer thuis met veel indrukken natuurlijk. Wanneer ga je eens voor me koken???????
Bedankt voor je mooie verhalen.

Lia

Welkom thuis!

Josien.

Vast ook weer heerlijk om in je eigen fijne huis te zijn. Ik hoop toch dat je morgen niet meteen moet werken.
Liefs, Josien.

Anita

Well come back blij je weer in mijn armen te sluiten.

Linda

Lieve Maris,
Ik ben heel blij dat je weer veilig thuis bent gekomen! Super indrukwekkende verhalen en foto's. Ik ben trots op jou! Liefs lin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!