mariscaj.reismee.nl

Luieren en klaar zijn met luieren

Na de aanrijding van een dag eerder besluit ik op maandag gewoon lopend naar het strand te gaan. Aan de andere kant van m’n resort ligt mooi strand. Het is een wandeling van 15 minuutjes met klimmen en dalen maar het is goed te doen. Het landschap is mooi; grote keien, rotsen en veel groen. Op een kei zitten 2 aapjes. Het strand is prachtig met heel fijn zand en de zee is heerlijk. Dinsdag moet ik me alweer voorbereiden op m’n aankomend vertrek. Ik breng toch alweer ruim een kilo was weg. Lunch met Thomas. Boek een kamer in Bangkok voor één nacht en de reis naar de volgende bestemming Koh Kood. Ik zie op tegen de reis die bijna 10 uur gaat duren. Woensdag is de laatste dag. Ik geniet van strand en zee. Donderdagochtend neem ik afscheid van deze heerlijke plek. Thomas haalt me vroeg op voor een ontbijt en zet me af op de pier. Op het kleine vliegveld van Koh Samui blijkt dat ik drie kwartier vertraging heb. Van de taxichauffeur in Bangkok krijg ik een compliment over mijn hotelkeuze. Very nice hotel. Ik ben wat verbaasd om ik iets simpel heb geboekt. Maar snap de verwarring wanneer hij, na een lange rit, bij een heel chique hotel stopt. Dit is niet mijn hotel. Ruim een half uur later word ik, door een inmiddels minder vrolijke chauffeur, afgezet bij het juiste hotel. Ik ga alvast op zoek naar het verzamelpunt voor morgenochtend. Het zit gelukkig op loopafstand van mijn hotel. Ik eet bij de Burgerking, ook weer erg lekker en ga vroeg slapen. Om kwart voor vijf in de ochtend sta ik alweer bij het verzamelpunt. Het wordt een lange reis. We maken 2 keer een stop om te plassen en wat te eten. De meest veilige keuze lijkt een paar bananen en wat biscuits. Ik moet 2 uur wachten op de aansluiting met de boot. Zo'n 12 uur later kom ik eindelijk aan. Ik ben kapot. Ik heb een heerlijk houten hutje en kijk uit op een prachtige tuin wat vogels vrolijk fluiten en grote vlinders rond vliegen. De volgende dag ga ik, op de scooter, op pad. Ik heb al meteen ruzie met een onbemande pomp die 60 bah opeet maar mij geen benzine geeft. Bij de 2e poging heb ik meer geluk. Met een redelijk volle tank ga ik op pad. Heel relaxed vind ik het niet. Vooral na een bocht vergeet ik dat het links rijdend verkeer is en rijd ik vrolijk rechts. Gelukkig is het heel rustig en zie ik aan tegemoet komend verkeer dat ik aan de verkeerde kant rijd. Ik bezoek een mooi en vooral erg rustig strand. Koh Kood is veel groter dan verwacht. Er zijn geen supermarkten en geen pinautomaten. Na een tweede dag op de scooter geloof ik het wel. Fietsen en wandelen past meer bij mij. Ik breng de middag door op een heerlijk strand. Vermaak me met krabbetjes in geleende schelpen. Maandag slaat de verveling toe. Ik heb geen zin in rond rijden. Gelukkig heb ik een heerlijk balkon met hangmat. Ik heb voor 4 dagen geboekt en daarna geen plannen. Ik heb nog 2 dagen te gaan en het voelt toch een beetje alsof ik die moet uitzitten. Ook moet ik wat keuzes maken. Ik twijfel of ik zal doorreizen naar Cambodja of Vietnam. Laos valt af omdat er geen stranden zijn. Ik besluit maar Vietnam te gaan. Ik heb genoeg geluierd een ben wel toe aan wat meer actie. Voor de zekerheid heb ik voor vertrek een visum voor Vietnam aangevraagd. Bij overige landen kan je een visum bij aankomst krijgen. Mijn visum gaat 26 januari in. Ik weet dat ik niet op dit eiland ga wachten. Ik boek een ticket terug naar Bangkok. Moet daar een dag overbruggen en boek een vlucht naar Hanoi. Ik was blij met de prijs van het ticket maar moet flink bij betalen voor mijn koffer. Anne belt en we kletsen lange tijd bij. Nadat ik heb opgehangen, belt Thomas om te vragen hoe het gaat. Hij is trots op mijn scooter vorderingen en maakt plannen dat we samen op de scooter gaan rijden wanneer ik eind februari hem weer kom opzoeken. Vrolijk vertelt hij over zijn trip naar Europa eind augustus die hij net heeft geboekt. Hij komt me een paar dagen opzoeken in Amsterdam. De telefoontjes zijn een boost die ik nodig had. Ik eet een heerlijke panangcurry en lig vroeg in bed om nog lang naar Netflix te kijken.

Vandaag, 23 januari is het bewolkt en al snel gaat het regenen. Ik ga ontbijten en klets met een Ierse vrouw die net is aangekomen. Of ze kan scooter rijden, vraagt de eigenaar. Nee, maar ik wil het wel proberen. Geen goed idee vindt de eigenaar. Er is een strand op loopafstand en hij kan haar de komende dagen bij stranden afzetten en ophalen. In mijn hangmat schrijf ik dit verhaal. En kijk gefascineerd hoe de buurman met een lange stok kokosnoten oogst. De zon begint en beetje schijnen en ik besluit heerlijk in de hangmat te blijven liggen.






Reacties

Reacties

Wim

Grappig, Marisca, ‘t misverstand over ‘t very nice hotel. De aapjes op de rots vond ik ook leuk, en natuurlijk ‘t luieren in de hangmat, zalig. ?

Mieke

Zo, nat geregend, in t donker, net thuis uit werk en heerlijk 3 verhalen achter elkaar door gebinged !! Klinkt allemaal super-fantastisch & jaloersmakend !! Lekker in duister Amsterdam mee-genieten van tropische avonturen, heerlijk !! Houd ons op de hoogte ! Liefs Mieke ??

Tanja

Ha marisca! Heb jouw verhaal net aan mijn Thomas voorgelezen! Want…. Wij hebben toch ticket ook naar Thailand geboekt voor de zomervakantie , dus alle tips voor very Nice hotels in Bangkok t/m scooter verhuur en burger king spots zijn welkom ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!